Single Sock Syndrom

My grandmother taught my how to knit, many years ago. She would knit socks for her sons (+ son in-laws) and cardigans that were sent to orphanages. She passed away two years ago and has knitted as long as she was able. I'd always preferred crochet over knitting, I find it easier and it's so much faster. I do prefer the look and feel of most knitted items over crochet, especially in clothes.

Mijn oma heeft me jaren geleden leren breien. Zij breide sokken voor haar zonen en schoonzoons, en truien voor weeshuizen. Mijn oma is twee jaar geleden overleden en heeft gebreid tot ze niet meer kon. Ik heb haken altijd leuker gevonden dan breien, het is makkelijker en gaat sneller. Maar, ik vind de meeste breiwerken mooier qua textuur, vooral bij kledingstukken.

A few years ago, I learned how to knit socks through Winwick Mum's blog. Her tutorial's are super clear and they made me realise that sock knitting isn't too hard!

Een aantal jaar geleden heb ik sokken leren breien via de blog van Winwick Mum. Haar tutorials zijn super duidelijk: sokken breien is helemaal niet zo moeilijk!
I do have one problem though: single sock syndrom! I knit one sock, but can't get myself to knit the second one to create a pair. I went through my basket of unfinished socks and decided I'll try and finish at least the pair of brown socks this winter. And perhaps the pair of orange ones in DK yarn, because those knit up faster.

Ik heb wel één probleem: eenling-sok-syndroom! Zodra de 1e sok af is, heb ik geen zin meer in de tweede om er een paar van te maken. Ik heb al m'n sokprojecten bekeken en wil deze winter sowieso het paar bruine sokken afmaken. En misschien het paar dikke oranje, want dikke sokken gaan sneller.
Yarn and pattern details can be found over on my Ravelry page / Garen en patronen vind je op mijn  Ravelry pagina
 

No comments:

Post a Comment