Crochet blankets

I have made a lot of crochet baby blankets over the years. I love combining colours, trying new patterns. Small blankets hook up relatively quick, which I particularly like. Big projects tend to make me lose interest over time.


Ik heb al heel wat gehaakte babydekentjes gemaakt de afgelopen jaren. Kleuren combineren, nieuwe patronen uitproberen: ik vind het super leuk! Het voordeel van kleine dekentjes is dat ze vrij snel klaar zijn, vind ik extra fijn. Bij grote projecten raak ik altijd verveeld voor het af is.

I thought it would be fun to do a roundup of several of my finished projects! I will share the patterns and yarn I used to make it (if I remember well).

Het leek me leuk om een aantal van mijn  dekentjes op een rijtje te zetten. Ik deel ook welk patroon en garen ik gebruikte (als ik het nog weet).



  • Pattern: Classic granny square
  • Yarn: Rico Essentials Super Chunky
  • Ravelry



  • Pattern: Classic granny square
  • Yarn: Stylecraft Special DK
  • Ravelry

I'm currently working on a new blanket. Haven't decided on it's finished size yet, might turn it into a square blanket (or a rectangle if I want to keep going).

Ik ben ook met een nieuw dekentje bezig. Weet nog niet hoe groot deze wordt, misschien wordt het een vierkant dekentje (of rechthoekig, als ik zin heb om door te gaan).


And, I'm already looking at my next project as well! There are a couple of patterns I'm looking at:

Ik ben ook al aan het bedenken wat m'n volgende project wordt! Ik heb een aantal patronen op het oog:

No comments:

Post a Comment